Wednesday, July 21, 2010

Pandangan Mata Lelaki


BISMILLAHIRRRAHMANIRRAHIM

Syukur kita ke hadrat Ilahi krn sehingga sekarang kita masih lgi bpluang menghidu udara yang free ini.

Saya ingin berkongsi sesuatu kpd kaum hawa yg sudah tahu, yg blum tahu atau yg sudah tahu tapi buat2 x tau. Ianya adalah berkaitan dgn pandangan lelaki.

Kita sedia maklum yg lelaki ini mempunyai 1 nafsu dan 9 akal. Jadi, kaum lelaki boleh menggunakan 9 akal untuk menuruti kemahuan nafsu. Terdapat banyak benda yg boleh dihuraikan melalui ayat saya sebelum ini. Jadi saya ingin mengambil skop kecil daripada itu.

Tahu x kamu wahai kaum hawa apa yg akan di pandang oleh mu oleh kebanyakan kaum lelaki? Mostly lelaki suka memandang dada kaum hawa dan suka membuat penilaian dan perbandingan dgn kaum hawa yg lain. Mereka juga suka memandang rambut, punggung, betis dan lengan.

Justeru itu, saya menyeru kepada kaum hawa semua supaya menjaga nilai kewanitaan.
Pakailah tudung yg betul2 menutup dada, pakailah pakaian labuh yg menutup punggung, elakkanlah memakai legging kerana bentuk kaki juga boleh menimbulkan keghairahan kaum adam. Selain itu, jagalah aurat lengan dan kaki. Dosa wanita yang belum berkahwin ditanggung oleh si ayah manakala dosa wanita yang sudah berkahwin ditanggung oleh si suami.

Sekian saja daripada saya. Apa yg baik itu datang dari Allah dan apa yg buruk itu juga datang dari Allah tetapi atas kelamahan diri saya sendiri. Wallahualam.

1 comment: