Friday, January 9, 2015

Tayar Pancit

Pagi - pagi dlm pukul 7.10 aku nak pergi kerja. So mcm biasa, keluar rumah, berjalan ke kereta, unlock kereta & stering then panaskan enjin. Bila dh start drive, tiba2 aku rasa something wwong with my tyre. So aku pun berhenti n cek dgn penuh debaran..dup dap dup dap.........tayar depan belah kiri pancit. 


Alhamdulillah area apartment aku mmg betul2 sebelah petronas. So aku pun gi kt area utk pam tayar utk pam tayar yg pancit tu. Malangnya xde apa kesan pun. Bunyi angin masuk dlm tayar pun xde. Aku pun apalagi, gi tukar tayar spare. 

Actually dh byk kali dlm tahun 2014 aku tukar tayar spare sendiri. So bila ada msalah mcm ni, xlah aku panik sgt. And luckily, aku keluar rumah awal. So ada banyak masa utk hadapi masalah2 mcm ni. 

Sebelum aku masukkan tayar spare, aku pam tayar tu dulu. Well it's not taking much time for me to change the tyre. Sampai2 ofis, aku mkn bekal roti aku. Then terus tnya member yg familiar dgn area sini, kedai tayar mn plg hmpir. Pastu aku pun google map. Aku plan nk gi kedai tayar tengah hari ni before g masjid (solat jumaat).

Moral of the story: Keluar rumah awal, sentiasa bersedia (wang & peralatan) dan jangan panik ok.  

No comments:

Post a Comment